lauantai 21. lokakuuta 2023

Huoli linnuista

Worrying about birds

 

Mahtaakohan linnut enää löytää riittävästi syötävää?
Can the birds find enough food anymore?

Ainakin täällä on jo kylmä ettiä.
At least it's already cold here to look for food.

Pitäisköhän meidän jo laittaa ruokaa linnuille?
Should we feed the birds already?

Saatais ny itekin ruokaa.
We also could get some food.

Ei lintujen ruoka oo meiltä pois.
Bird food is not out of our food.

Totta, eihän me mitään siemeniä syödä.
True, we don't eat any seeds.

Oispa meillekin jo ruokaa tarjolla.
I hope we have food available soon.

Pian on, mä haistan sen jo.
It's coming soon. I can smell it already.


 

4 kommenttia:

  1. Jospa palvelija hoitaisi sekä teidän että lintujen ruokinnan...?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmmm, mitenköhän se oikein mahtaa onnistua... Sillä palvelija on tosi huono hoitamaan meidänkin ruokintaa: saadaan aivan liian harvoin ja liian vähän herkkuja.
      - Rokkimimmit -

      Poista
  2. Suosittelen, että syötte linnut pois kärsimästä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä syödä!
      Yksi ilta me oltiin rauhassa lepäilemässä muualla kun palvelija avasi rappusten oven. Ovesta lenti lintu sisälle ja palvelija alko sen sortin huutamisen ja kiljumisen, ettei mitää määrää. Mentiin kaikki joukolla kattomaan mikä nyt. Muut hiukka innostu hyppimään ja meni siihe palvelijan hosumiseen mukaan.
      Mutta mä päätin, että tilanne tulee rauhottaa. Joten nappasin lintua niskasta kiinni ja sanoi sille, että nyt oot rauhassa paikallas, jotta muutkin rauhottuu. Välillä kokeilin, että uskooko se mua mutta muutaman kerran jouduin uudelleen rauhoittamaan. Palvelija ja muut mimmit rauhottu myös pikku hiljaa ja kaikki kokoontu mun ympärille.
      Sit ku lintu oli myös rauhottunu, niin laskin sen lattialle lepäämään ja palvelija vei sen takasi ulos.
      Kyllä mua kehuttiin. Ja mä tykkäsin kehuista ♥
      - Hanoi -

      Poista